الیاف هالو

مزایای الیاف هالو

کاربرد الیاف هالو

مزایای الیاف هالو

یکی از  مزایای الیاف هالو ، پلی استر می باشد. از جمله ویژگی های آن می ‌توان گفت که خیلی خیلی محکم می باشد. الیاف مصنوعی بسیار نرم و لطیف بوده و مقاوم در برابر لکه شدن هستند. گرد و خاک را به خود جذب نمی کنند، زیرا الیاف الکترواستاتیک هستند. به راحتی با ماشین و یا دست قابل شستشو می باشند. خشک شدن این الیاف نیز راحت بوده و جذب پذیری ضعیفی دارند. به همین دلیل سریع خشک می شوند. مقاومت این الیاف در برابر نور خورشید مناسب می باشد. پارچه های تولید شده از پلی استر با گرما دادن قابل پلیسه شدن یا چین خوردن هستند. این پارچه ها بشور و بپوش بوده و در برابر بازها و اسیدها و همچنین در برابر کپک زدگی و بید فرش مقاوم می باشند.نایلون نیز از جمله الیاف کاملا مصنوعی به شمار می‌ رود. نایلون استحکام مناسبی در برابر کشش و سایش دارد. به همین علت کاربری فراوانی دارد. جوراب های نایلونی سریع خشک می شوند. زیرا رطوبت کمی را جذب می کنند. الیاف نایلون سطح براق و صافی داشته و کشش پذیری کم و مناسبی دارند. تفاوت الیاف طبیعی و مصنوعی الیاف طبیعی و مصنوعی دارای تفاوت هایی هستند که در ادامه با آن آشنا می شویم:

مزایای استفاده از الیاف هالو

مزایای استفاده از الیاف هالو

ماندگاری و دوام

الیاف مصنوعی قوی تر و با دوام تر از الیاف طبیعی هستند. همچنین ماندگاری بیشتری نسبت به منسوجات طبیعی دارند. جذب آب الیاف طبیعی نسبت به نوع مصنوعی جذب آب بیشتری دارند و به خوبی می توانند آب را به خود جذب نمایند. چروک پذیری الیاف طبیعی چروک پذیری بیشتری دارند. در صورتی که الیاف مصنوعی چروک پذیری بسیار ناچیزی دارند.

نوع مواد اولیه

الیاف طبیعی منشا طبیعی داشته و معمولا منشا پروتئینی یا سلولزی دارند. اما در مقابل آنها نوع مصنوعی ساخته دست بشر بوده و از مواد شیمیایی ساخته می شود. زنده بودن الیاف طبیعی الیاف طبیعی زنده اند. به این معنی که مولکول های آنها با گرما منبسط شده و در فرد احساس خنکی ایجاد می کنند. در هوای سرد نیز منقبض شده فرد را گرم می کنند. اما در نوع مصنوعی الیاف این خصوصیات وجود ندارد. هزینه تولید و پرداخت برخلاف تصور هزینه های تولید و پرداخت در الیاف طبیعی بسیار کمتر از نوع مصنوعی الیاف می باشد. الیاف هالو متریالیاف متری یکی از انواع فرآورده‌ های الیاف مصنوعی می باشد و به صورت متری و در سطحی منسجم، صاف و منظم تولید می گردند. این الیاف در ضخامت و اندازه های مختلفی تولید می ‌شوند. هر ضخامت آن نیز در صنعتی خاص استفاده می‌ شود . الیاف متری نرم و انعطاف پذیر بوده و سفید رنگ می باشند. بافت پفکی شکل و توخالی داشته و به صورت رولی و طاقه ای عرضه می گردند. همچنین از جمله خصوصیات این الیاف می‌ توان به سبک و شفاف بودن، لطیف و نرم بودن، انعطاف پذیری، بدون رایحه و ضد حساسیت بودن، بهداشتی و دوام بالا، قابلیت شستشو، قیمت مناسب و عدم تغییر شکل آنها بعد از استفاده طولانی مدت اشاره نمود. از این الیاف در کالای خواب، صنعت فیلتراسیون، صنعت پوشاک و مبلمان سازی استفاده می شود.

 

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “مزایای الیاف هالو

  1. علی اسکندری گفت:

    سلام
    روز به خیر
    توی اینستاگرام صفحه ای دارید برای بروز رسانی قیمت ها که روزانه قیمت داشته باشیم؟؟

  2. maryamgoli گفت:

    عالییی بود متشکرم واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *