خرید پشم شیشه

پشم شیشه و همه چیز در مورد آن

مواد تشکیل دهنده پشم شیشه

پشم شیشه از چه چیزی درست میشود ؟

پشم شیشه یکی از عایق های حرارتی پر کاربرد است که امروزه در صنعت ساختمان سازی استفاده های متعددی دارد. این عایق حرارتی یکی از بهترین عایق ها به حساب می آید که کیفیت بالایی دارد. ناگفته نماند که این نوع فیبر انواع مختلفی دارد و در مدل های متنوع تولید شده است. ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که این نوع فیبر چیست و یا از چه چیزی تشکیل شده است. در پاسخ به این سوال باید گفت، پشم های شیشه ای از الیاف شیشه های بازیافتی تشکیل می شود. نام دیگر از عایق منحصر به فرد، فیبر بازیافتی نیز می باشد. در ادامه قصد داریم با بررسی مراحل تولید پشم های شیشه ای، انواع آن و … به نوع مواد سازنده این الیاف پی ببریم. در واقع پاسخ سوال ایجاد شده را به صورت کامل توضیح دهیم. برای آشنایی بیشتر با این محصول، ساختار آن، انواع آن ها و … با ما همراه باشید.

پشم شیشه و روش تولید آن 

همان طور که گفته شد پشم های شیشه ای از الیاف شیشه های بازیافتی تولید می شود. تولید این عایق حرارتی طی 6 مرحله منحصر به فرد انجام می شود که کیفیت انجام هر کدام از مراحل در کیفیت نهایی پشم شیشه نیز تاثیر خواهد داشت. ترکیب و مخلوط، ذوب مخلوط، تشکیل الیاف و … از مراحل تولید این ماده منحصر به فرد می باشد.

  • مرحله اول : اولین مرحله از تولید پشم های شیشه ای مربوط به ترکیب و مخلوط می باشد. در حقیقت در این مرحله از تولید پشم های شیشه ای موادی مانند خاکستر سودا، ماسه، سنگ آهک و شیشه های بازیافت شده با هم ترکیب می شوند. مواد نام برده با دستگاه های مخصوص با یک دیگر مخلوط می شوند تا به مخلوط یکنواخت و یک دست تبدیل شوند. ترکیب به دست آمده از دستگاهی تحت عنوان غربالگر عبور می کنند، در نتیجه مواد غربال شده عاری از مواد زائد و مواد اضافی خواهند بود. بعد از بدست آمدن مواد غربال شده، آن ها را داخل کوره های مخصوص قرار می دهند.
  • مرحله دوم : ذوب کردن مرحله دوم در تولید پشم های شیشه ای می باشد. در این مرحله مواد و یا مخلوط به دست آمده در کوره هایی قرار می گیرند که درجه حرارت آن ها 1400 خواهد بود.
الیاف شیشه ای

الیاف شیشه ای

  1. مرحله سوم : در مرحله سوم الیاف پیوسته تشکیل می شوند. به عبارت دیگر در این مرحله مواد مذاب به دست آمده مورد استفاده قرار می گیرند و طی تغییرات دمایی به الیاف ها و یا نوار های منحصر به فرد تبدیل می شوند. در این مرحله از دستگاه منحصر به فردی استفاده می شود که از نوار محکم و فولادی تشکیل شده است. سطح این نوار دارای سوراخ های متعددی است که مواد مذاب نامبرده از آن ها عبور می کنند و الیاف مورد نظر را تولید می کنند. لازم به ذکر است که این الیاف برای استفاده باید تحت تغییرات قرار بگیرند.
  2. مرحله چهارم : شکل گیری و ایجاد تغییرات عنوان مرحله چهارم می باشد. در این مرحله از رزین های مخصوص و منحصر به فرد جهت افزایش مقاومت و سختی استفاده می شود. در این مرحله به الیاف به دست آمده رزین اضافه می شود و الیاف به رنگ زرد، تغییر رنگ می دهند. توجه کنید که در این مرحله مواد در کوره هایی با درجه حرارت 250 درجه سانتی گراد قرار می گیرند.
  3. مرحله پنجم : برش یکی دیگر از مراحلی است که در تولید الیاف انجام می شود. در این مرحله مواد از کوره ها خارج می شوند و در جریان فشار آب قرار می گیرند. در نهایت الیاف برش داده می شوند. ناگفته نماند که خورده الیاف های باقی مانده از برش نیز بازیافت می شوند.
  4. مرحله ششم : مرحله ششم و یا مرحله انتهایی در تولید پشم شیشه به بسته بندی اختصاص داده شده است. در این مرحله الیاف های به دست آمده در دستگاه های پرس قرار می گیرند و به صورت های لوله ای و پتویی و … تولید می شوند.
مواد تشکیل دهنده این الیاف

مواد تشکیل دهنده این الیاف

پشم شیشه و مواد تشکیل دهنده آن 

اگر بخواهیم مواد موجود در الیاف شیشه ای را به صورت دقیق تر بیان کنیم می توانیم به سیلیس، کربنات سدیم، دولومیت، فلدسپات، براکس، سنگ آهک و … اشاره کنیم. هر کدام از مواد و محتویات نامبرده وظیفه ی منحصر به فردی را بر عهده دارند. ناگفته نماند که میزان و درصد مواد نامبرده در ترکیبات تولید پشم های شیشه ای به کیفیت نهایی آن، نحوه عملکرد آن و … تاثیر خواهد داشت.

پشم شیشه چیست 

یکی دیگر از سوال هایی که ممکن است برای افراد ایجاد شود این است که پشم شیشه چیست در ابتدای مقاله به صورت گذرا به این سوال پاسخ داده شد. اما در این قسمت پاسخ این سوال را به صورت اختصاصی بیان کرده ایم.این محصول نوعی عایق حرارتی است که موارد مصرف مختلف و متعددی دارد. این ماده ی منحصر به فرد نوعی ماده مصنوعی است که برای جلوگیری از اتلاف انرژی و همچنین صدا مورد استفاده قرار می گیرد. این عایق حرارتی در برابر درجه حرارت منفی سی درجه تا مثبت هفتصد و پنجاه درجه سانتی گراد از خود مقاومت نشان می دهد. لازم به ذکر است که پشم های شیشه ای در صنعت ساختمان سازی به عنوان عایق حرارت و صدا نیز مورد استفاده قرار می گیرد. شکل ظاهری این ماده سوزنی بوده و برای تولید آن از شیشه های بازیافتی استفاده می شود. توجه کنید که برای تولید یک رول از این محصول  تقریبا به 10 بطری شیشه ای احتیاج است.

پشم شیشه کوبیده چیست 

پشم شیشه ها را از نظر شکل ظاهری، مشخصات و پوشش می توان به انواع مختلفی دسته بندی کرد. پشم شیشه کوبیده یکی از انواع این نوع عایق به حساب می آید. این نوع پشم های شیشه ای به صورت منحصر به فردی تولید می شوند و در ضخامت های متنوع نیز تولید می شوند. پشم شیشه های کوبیده منسجم بوده و حالت زبری دارند. ناگفته نماند که قابلیت کشسانی نیز ندارند. این نوع عایق به گونه ای تولید شده است که ذرات و مواد تشکیل شده ی آن فشرده شده اند. از موارد مصرف این نوع عایق می توان به تولید انواع دستگیره های آشپزخانه، دم کنی، پتو های متنوع، تشک های مختلف و … اشاره کرد. 3 سانتی متری، 5 سانتی متری، 10 سانتی متری و …. از ضخامت های تولید شده ی این محصول می باشند.

نوع پتویی این الیاف

نوع پتویی این الیاف

پشم شیشه پتویی و یا رولی

یکی دیگر از انواع این محصول، پشم شیشه پتویی و یا رولی می باشد. این نوع محصول به صورت رولی تولید و راهی بازار می شوند و از آن ها تحت عنوان پشم شیشه های پتویی یاد می شود. این نوع محصول در انواع مختلف تولید می شود که از وجه تمایز آن ها می توان به طول آن ها، نوع روکش آن ها و … اشاره کرد. پشم شیشه های رولی و یا پتویی با طول ها 10 متری، 15 متری، 20 متری ، با عرض های متنوع و … اشاره کرد.  ناگفته نماند که این نوع عایق نیر در انواع متعددی چون بدون روکش، روکش های فویل آلومینیوم، کاغذ کرافت و … تولید شده اند که هر کدام کاربرد های منحصر به فردی دارند.

پشم شیشه نمدی و آشنایی با آن 

یکی دیگر از انواع پشم های شیشه ای که امروزه تولید و از آن در موارد مختلف استفاده می شود، پشم شیشه های نمدی می باشد. این نوع محصول در دسته الیاف های رولی قرار گرفته است. مواد و ذرات موجود در این محصول طی فشار زیاد بسیار فشرده شده اند، در نتیجه انسجام بالایی دارند و بسیار متراکم می باشند. لازم به ذکر است که وزن بسیار ناچیزی دارند و حرارت و دمای بسیار بالایی را تحمل می کنند. این نوع محصول منحصر به فرد به صورت رولی مورد استفاده قرار می گرد و مصرف کننده بر اساس نیاز خود می توان متراژ دلخواه را سفارش دهد. امروزه از این محصول برای تهیه و تولید انواع تشک ها، لحاف ها، تهیه وسایل تزیینی، جامدادی، جا کلیدی و … استفاده می شود.

الیاف نمدی

الیاف نمدی

پشم شیشه برای تشک و انواع آن

در گذشته اغلب از پنبه برای تهیه و تولید انواع تشک ها، لحاف ها و … استفاده می شود. اما امروزه با تولید پشم های شیشه ای، اکثر افراد از این محصول به جای پنبه برای تهیه انواع تشک ها، بالشت ها و … استفاده می کنند. از دلایل استفاده از این محصول می توان به وزن بسیار ناچیز آن، قابلیت انعطاف پذیری بی نظیر آن، تنوع زیاد آن و … اشاره کرد. همان طور که گفته شد این الیاف شیشه ای  در انواع مختلف و متنوع تولید و راهی بازار شده اند که می توان به انواع الیاف رولی، کیلویی، نمدی و … اشاره کرد. ممکن است برای شم این سوال ایجاد شود که چه نوع پشم شیشه ای برای تشک مناسب است.

در پاسخ به این سوال باید گفت، از الیاف شیشه ای متعدد می توان برای تولید تشک استفاده کرد. در هنگام انتخاب الیاف شیشه ای برای تولید تشک باید نیاز خود، سلیقه ی خود و فرد مصرف کننده توجه کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید تشک مورد نظر را برای کودک و یا نوزاد استفاده کنید باید به سراغ انواع ضد حساسیت بروید تا باعث بروز مشکلات و همچنین حساسیت نشود. انواع الیاف شیشه ای رولی و یا پتویی،  کوبیده، یا  کیلویی و … برای تولید تشک نیز مناسب می باشند.

پشم شیشه لحافی 

یکی دیگر از انواع پشم های شیشه ای ، پشم های شیشه ای لحافی می باشند. این نوع محصول دارای شکل ظاهری منجسم و البته متراکم است که برای تولید انواع لحاف ها مورد استفاده قرار می گیرد. توجه کنید که این پشم شیشه در ضخامت های متنوع تولید و راهی بازار شده است.

انواع الیاف لحافی

انواع الیاف لحافی

پشم شیشه پتویی و خرید آن

همان طور که به آن اشاره شد، یکی دیگر از انواع الیاف شیشه ای، پشم شیشه های پتویی و یا رولی می باشد. این نوع محصول به دلیل انسجام بالا و متراکم بودن موارد مصرف مختلف و متعددی دارند. از این نوع محصولات برای ایجاد عایق صدا و حرارت در بسیاری از ساختمان ها، مراکز صنعتی و … استفاده می شود. به عنوان مثال از آن در دیوار ساختمان ها برای جلوگیری از خارج شدن صدا استفاده می شود. لازم به ذکر است که از آن در تهیه و تولید پتو های متعدد و متنوع نیز استفاده خواهد شد که بر اساس نیاز و سلیقه می توان عرض آن را انتخاب کرد. توجه کنید که در هنگام خرید انواع پشم شیشه ها باید دقت نظر بالایی به خرج داد تا محصولی با کیفیت بالا خریداری شود. برای جلوگیری از عدم خرید محصول بی کیفیت بهتر است از یک مرکز معتبر مانند جهان الیاف کمک بگیرید.

چگونه پشم شیشه را از لباس پاک کنیم

یکی دیگر از سوال هایی که ممکن است ذهن بسیاری از افراد را درگیر کند این است که چگونه می توان الیاف شیشه ای  را از لباس پاک کرد. برای پاک کردن این الیاف از روی لباس در ابتدا باید به نوع لباس توجه کنیم. برخی از لباس ها به دلیل نوع پارچه و یا جنسی که دارند به راحتی می توان ذرات پشم های شیشه ای را از روی آن ها پاک کرد. اما برخی دیگر از لباس ها به دلیل بافت و یا تار و پود منحصر به فردی که دارند، ذرات این الیاف را به راحتی نمی توان از روی آن ها پاک کرد. توجه کنید که لباس هایی که جنس آن ها پشمی، بافتنی، مخمل، موهر و … می باشند

پاک کردن پشم های شیشه ای از روی آن ها کار نسبتا دشوار خواهد بود. برای پاک کردن ذرات این محصول از روی چنین لباس هایی می توان از برس مخصوص پرزگیری استفاده کرد. این برس ها برای از بین بردن پرز های ایجاد شده در سطح لباس ها می باشند. مو های موجود در این برس ها نرم و انعطاف پذیر هستند، در نتیجه به راحتی می توان به کمک این برس ذرات پشم شیشه را جمع کرد. لباس مورد نظر را روی سطحی صاف پهن کنید و سپس برس نامبرده را روی سطح لباس بکشید. توجه کنید که برس را به صورت رفت و برگشتی روی سطح لباس نکشید.

انواع پشم شیشه و آشنایی با آن ها

پشم های شیشه ای انواع مختلف و متنوعی دارد که می توان آن ها را بر اساس ضخامت، شکل ظاهری، نوع پوشش به کار رفته در آن ها و … اشاره کرد. اگر بخواهیم این محصول را از نظر شکل ظاهری دسته بندی کنیم می توانیم به پشم های شیشه ای پتویی، پشم های شیشه ای کیلویی، پشم های شیشه ای تخته ای، پشم های شیشه ای نمدی، پشم های شیشه ای عایق لوله و … اشاره کنیم. اما این محصول را بر اساس نوع روکش می توان به سه دسته چون فویل آلومینیومی، بافت سیاه شیشه ای و الیاف پارچه ای شیشه ای اشاره کرد. توجه کنید که این نوع محصولات در صنعت ساختمان ساختمان سازی و در موارد مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

راهنمای خرید پشم شیشه و نکته های در رابطه با آن

در هنگام خرید پشم شیشه و همچنین قبل از آن باید دقت نظر بالایی به خرج داد. به عبارت دیگر قبل از این که محصول مورد نظر خود را خریداری کنید بهتر است مشخصه هایی همچون کیفیت محصول، قیمت آن، ضد حساسیت بودن این محصول، نوع آن، متناسب بودن نوع شیشه با نوع کاربرد آن و … را مد نظر قرار داد. اگر قصد دارید محصول با کیفیت و درجه یک را خریداری کنید می توانید از یک مرکز معتبر کمک بگیرید. با مراجعه به مرکز معتبر در زمینه خرید و یا فروش انواع پشم شیشه علاوه بر خرید محصولات درجه یک و با کیفیت می توانید از مسئولان این مرکز مشورت بگیرید. مشورت گرفتن از این مرکز و مسئولین آن باعث می شود تا محصول خوب و با کیفیت را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. از دیگر مزیت های این کار، قیمت مناسب آن ها خواهد بود.

خرید پشم شیشه از جهان الیاف

همان طور که گفته شد، خرید پشمش یشه یکی از بهترین راهکار ها جهت خرید پشم های شیشه ای با کیفیت و مرغوب می باشد. مرک معتبر و منحصر به فردی تحت عنوان جهان الیاف راه اندازی شده است. این مرکز توانسته نیاز افراد را در این زمینه برطرف کند. برای خرید پشم های شیشه ای از جهان الیاف تنها کافی است وب سایت این مرکز را مورد بررسی قرار دهید. خرید از جهان ایاف مزیت ها و یا فایده های زیادی دارد که می توان به قیمت بسیار مناسب محصولات، تنوع زیاد محصولات، کیفیت بی نظیر آن ها، خرید راحت و مطمئن و … اشاره کرد.

پشم شیشه ایران قیمت و ویژگی های آن

اگر بخواهیم قیمت پشم های شیشه ای را مورد بررسی قرار دهیم باید المان ها و فاکتور های متعددی را مورد بررسی قرار دهیم. قیمت پشم های شیشه ای به المان ها و یا موارد مختلفی بستگی دارد که می توان به کیفیت آن ها، محل خرید، نوع آن ها و … اشاره کرد. لازم به ذکر است که پشم شیشه در اکثر استان های کشور ایران تولید می شود. این محصول توسط برند های متعدد تولید شده است که می توان پشم شیشه ایران اشاره کرد. این محصول یکی از با کیفیت ترین محصولات به حساب می آید.

پشم شیشه ایران شیراز و کیفیت آن

یکی دیگر از انواع پشم های شیشه ای که توانسته رضایت همگان را جلب کند، پشم شیشه ایران شیراز می باشد. این نوع پشم های شیشه ای علاوه بر این که تنوع زیادی دارند، کیفیت بالایی نیز خواهند داشت. الیاف شیشه ایران شیراز یکی از مرغوب ترین پشم های شیشه ای می باشد که توانسته جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص دهد.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “پشم شیشه و همه چیز در مورد آن

  1. علی اسکندری گفت:

    سلام
    روز به خیر
    توی اینستاگرام صفحه ای دارید برای بروز رسانی قیمت ها که روزانه قیمت داشته باشیم؟؟

  2. هموطن گفت:

    ممنون از اطلاعات خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *