الیاف هالو

الیاف هالو چیست و چه کاربردی دارد ؟

الیاف هالو چیست ؟

الیاف هالو چیست ؟

الیاف هالو گروهی از الیاف نساجی هستند که با روش خاص و به شکل مصنوعی تولید می گردند. این الیاف به طور معمول درون طبیعت وجود نداشته اما احتمال دارد ریشه طبیعی داشته باشند، همانند: پلی آمید، نایلون، الیاف اکریلیک، این الیاف به دو گروه تقسیم می شوند. گروه اول الیاف نیمه مصنوعی یا بازیافته می باشند و در ساخت آنها از الیاف طبیعی بهره گرفته می ‌شود. گروه دوم نیز شامل الیاف ترکیبی است و در آنها تنها از مواد شیمیایی استفاده می شود.

الیاف هالو چیست

الیاف هالو چیست

الیاف هالو بالش

الیاف هالو از جمله الیاف مناسب برای پر کردن بالش به شمار می ‌روند. عدم ایجاد حساسیت و آلرژی از جمله شاخص ترین خصوصیات بالش های حاوی الیاف هالو می باشد. این بالش ها به ویژه آنهایی که دارای روکش نخی هستند برای اشخاص دارای حساسیت بسیار مناسب می باشند. همچنین بالش هایی که دارای این الیاف هستند قابل شستشو در ماشین لباسشویی هستند. در مقابل بالش های دارای الیاف طبیعی در اثر شستشو در ماشین لباسشویی سریعا آسیب می بینند. در هنگام خرید این بالش ها باید دقت کنید که به طور یکدست و کامل پر شده باشند تا دچار گردن درد نشوید.

الیاف هالو بالش

الیاف هالو بالش

الیاف هالو جهان الیاف

خرید از کارخانه الیاف هالو جهان الیاف یک خرید بدون واسطه و عمده از کارخانه به منظور کمتر شدن هزینه ها می باشد که با تماس با تیم فروش کارخانه جهان الیاف  صورت می گیرد.

انواع الیاف هالو

به طور کلی الیاف هالو بر اساس ماده تشکیل دهنده آنها به دو دسته تقسیم می شوند:

الیاف هالو بازیافته یا قابل بازیافت
برای تهیه این الیاف از پلیمرهای طبیعی مثل پروتئین و سلولوز تحت عنوان مواد اولیه استفاده می گردد. از الیاف مصنوعی بازیافته می توان به ویسکوز ریون (Viscose Rayon) و استات سلولز(Cellulose Acetate) اشاره نمود.

الیاف هالو سینتتیک

از پلیمریزاسیون مونومرهای مناسب برای تهیه الیاف هالو سینتتیک استفاده می‌ شود. پلیمرهای تشکیل دهنده این الیاف به لحاظ فعل و انفعالات شیمیایی به دو دسته تقسیم می شوند:

پلیمرهای افزایشی:

در اثر ترکیب مونومرهای ساده با هم و بدون اینکه مولکولی از دست برود پلیمرهای افزایشی به دست می آیند. این مونومرها حاوی باند دوگانه و گروه های متیلن هستند. از مهمترین این مونومرها می توان به وینیل سیانید Vinyl Cyanide، اتیلن Ethylene و متیل متاکریلات Methyl Methacrylate اشاره نمود.
پلیمرهای تراکمی: این پلیمرها به سه روش قابل تهیه می باشند.

قیمت الیاف هالو کیلویی

همانطور که گفتیم خرید و فروش الیاف مصنوعی به صورت عمده و به ویژه از درب کارخانه یا تولیدی برای خریدار بسیار به صرفه خواهد بود. قیمت این الیاف تا حدود زیادی به کیفیت و روش خرید شما بستگی دارد. خرید به صورت عمده سبب می شود هزینه های نهایی کاهش یابد. همچنین خرید از سایت ها و مراکز معتبر سبب می شود هزینه های نهایی کاهش پیدا کند. الیاف مصنوعی در دو مدل ساده و توپی در بازار موجود هستند. این الیاف در بسته های ۲۰ و نیز 30 کیلوگرمی به بازار عرضه می گردند.

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *