الیاف هالو

راهنمای تولید الیاف هالو

راهنمای تولید الیاف هالو

تولید الیاف هالو با روش های متفاوتی انجام می گیرد. در ادامه به راهنمای تولید الیاف هالو  می پردازیم: ذوب ریسی یکی از ساده ترین، سریع ترین و نیز اقتصادی ترین روش ها برای تولید این الیاف روش ذوب ریسی می باشد. این روش مناسب پلیمرهایی است که قابل ذوب شدن بوده و یا ترموپلاست هستند. پلیمرهای پروتئینی و سلولزی ترموست بوده و قابلیت ذوب شدن نداشته و در دمای بالا تخریب می گردند. اولین مرحله در ذوب ریسی مرحله سنتز پلیمر می باشد. در گام بعدی پلیمر به صورت چیپس، گرانول، پودر یا ورقه وارد کارخانه ریسندگی می شود. سپس پلیمر جامد تبدیل به ماده مذاب می شود. این ماده باید قابلیت ریسندگی داشته باشد. مرحله بعدی مرحله اکسترودر یعنی مذاب و مخلوط کردن و هموژن سازی می باشد. طراحی این مرحله بسیار مهم بوده و روی لیف نهایی و خواص مذاب اثرگذار می باشد. درون اکسترودر ناخالصی ها جداسازی می شوند. اگر ناخالصی ها در ساختمان لیف بمانند، سبب پارگی می شوند. سپس مواد مذاب وارد رشته ساز شده و بعد از عبور از آن به رشته لیف تبدیل می شوند. گام بعدی انجماد یا سرد کردن می باشد که اهمیت بسیاری در ذوب ریسی دارد. اگر سرد کردن با سرعت زیاد انجام شود، الیاف بدون اینکه آرایش پیدا کنند منجمد شده و درصد آمورف آنها زیاد خواهد شد. قدم بعدی کشش می باشد که طی دو مرحله صورت می گیرد. یک مرحله بر اثر اختلاف سرعت میان پمپ تغذیه و غلتک برداشت بوده و مرحله دیگر در ناحیه کشش صورت می‌گیرد و از دو جفت غلتک تشکیل شده است. نایلون و پلی استر به این روش تهیه می شوند.

روش های تولید الیاف هالو

روش های تولید الیاف هالو

محلول ریسی

در الیاف هالو محلول ریسی در الیاف هالو به دو صورت تر ریسی و خشک ریسی انجام می شود.

خشک ریسی : زمانی که حلال فرار و پلیمر ترموست داریم روش خشک ریسی را انجام می ‌دهیم. در این روش ابتدا پلیمر را درون حلال حل کرده و بعد از گرفتن ناخالصی ها، آن را از داخل رشته ساز عبور می دهیم. این رشته ها بعد از عبور از رشته ساز به شکل محلول بوده و باید جامد شوند. بنابراین باید حلال پلیمر تبخیر شود تا استخراج گردد. با حرارت دادن به آن حلال خارج شده و آن را سرد می کنیم. سرد شدن باید تدریجی صورت گیرد. نواحی کشش در روش خشک ریسی بین غلتک برداشت و پمپ تغذیه می باشد. استات و اکریلیک به این روش تولید می شوند. تر ریسی: در این روش حلال فرار نبوده و در حمام انعقاد عملیات استخراج آن صورت می گیرد. لیف بعد از خروج از رشته ها به شکل محلول بوده و درون حمام انعقاد حلال خارج شده و لیف جامد می گردد. اکریلیک و ویسکوز به این روش نیز قابل تولید هستند.

راهنمای خرید الیاف هالو از جهان الیاف

شما میتوانید به راحتی برای خرید الیاف هالو به طور مستفیم و بدون واسطه با گروه صنعتی جهان الیاف قم در ارتباط باشید، کافیست به وبسایت جهان الیاف مراجعه کرده و در قسمت تماس با ما با یکی از شماره های ما تماس گرفته تا همکاران ما در اسرع وقت به شما تماس خواهند گرفت،همچنین میتوانید با مراجعه به قسمت فروشگاه، الیاف مورد نظر خود را انتخاب کنید

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهی در مورد “راهنمای تولید الیاف هالو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *